Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Cognitive psychology")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1240

  • Page / 50
Export

Selection :

  • and

De la cognition naturelle à la signification artificielle : l'exemple des réseaux sémantiquesSARRASIN, Nicolas.RSSI. Recherches sémiotiques. Semiotic inquiry. 2005, Vol 25-26, Num 3-1, pp 207-234, issn 0229-8651, 28 p.Article

Le sacre du cerveauMARMION, Jean-François.Les Grands dossiers des sciences humaines. 2011, Num 222, issn 1777-375X, 56-59 [3 p.]Article

La révision de textes procédurauxGANIER, Franck.Langages (Paris. 1966). 2006, Num 164, issn 0458-726X, 71-85, 127 [16 p.]Article

On cultural constraints on piraha grammarBAMBINI, Valentina; GENTILI, Claudio; PIETRINI, Pietro et al.Current anthropology. 2006, Vol 47, Num 1, pp 143-145, issn 0011-3204, 3 p.Article

Dossier documental sobre la mente social y la mente fisica : La mente social y la mente fisica: desarrollo y dominios de conocimiento = Dossier documentaire sur l'esprit social et l'esprit physique : The social mind and the physical mind: Development and domains of knowledge = Documentary records on social and physical mindGOMEZ, J. C; NUNEZ, M.Infancia y aprendizaje. 1998, Num 84, pp 85-98, issn 0210-3702Article

Rules, Radical Pragmatics and Restrictions on Regular PolysemyRABAGLIATI, Hugh; MARCUS, Gary F; PYLKKÄNEN, Liina et al.Journal of semantics (Nijmegen). 2011, Vol 28, Num 4, pp 485-512, issn 0167-5133, 28 p.Article

PERTES ET GAINS DANS LE DÉVELOPPEMENT ADULTE : La perspective des neurosciences cognitives du vieillissement = GAINS AND LOSSES DURING THE ADULT DEVELOPMENT : THE COGNITIVE NEUROSCIENCE OF AGING VIEWPOINTLUDWIG, Catherine; CHICHERIO, Christian.Gérontologie et société. 2007, Num 123, pp 109-134, issn 0151-0193, 26 p.Article

Neuf motifs de révision des textes procéduraux : l'apport de la catégorisation et des graphes contextuels à l'explication du savoir-faireTIJUS, Charles; GANET, Leslie; BREZILLON, Patrick et al.Langages (Paris. 1966). 2006, Num 164, issn 0458-726X, 86-97, 127 [13 p.]Article

La nouvelle science des rêvesLes Grands dossiers des sciences humaines. 2009, Num 207, issn 1777-375X, 28-57 [29 p.]Article

The Perception of Time : Basic Research and Some Potential Links to the Study of LanguageWEARDEN, J. H.Language learning. 2008, Vol 58, pp 149-171, issn 0023-8333, 23 p., SUP1Conference Paper

Helping Children Develop MathematicallyGREER, Brian.Human development. 2009, Vol 52, Num 2, pp 148-161, issn 0018-716X, 14 p.Article

Sunk-Cost Effects on Purely Behavioral InvestmentsCUNHA, Marcus; CALDIERARO, Fabio.Cognitive science. 2009, Vol 33, Num 1, pp 105-113, issn 0364-0213, 9 p.Article

Methodology in Translation Process ResearchGÖPFERICH, Susanne; ALVES, Fabio; MEES, Inger M et al.Copenhagen studies in language. 2010, Num 39, issn 0905-7269, 154 p.Conference Proceedings

Languaging in Shakespeare's theatreTRIBBLE, Evelyn.Pragmatics & cognition. 2009, Vol 17, Num 3, pp 596-610, issn 0929-0907, 15 p.Article

Abduction et prise en charge énonciative de la causalité = Abduction and taking charge of utterance of causalityDESCLES, Jean-Pierre; JACKIEWICZ, Agata.Linx (Nanterre). 2006, Num 54, pp 35-47, issn 0246-8743, 13 p.Conference Paper

La causalité d'après la psychologie sociale cognitive : les explications naïves du comportement = Causality from social cognitive psychology: the naive explications of behaviorN'GBALA, Ahogni.Linx (Nanterre). 2006, Num 54, pp 113-124, issn 0246-8743, 12 p.Conference Paper

A school practitioner's response to the discussion of the Learning Outcomes Theme Group = La réponse d'un praticien à la discussion à propos du Groupe sur les Résultats d'ApprentissageTHREADGOLD, Margaret.Curriculum journal. 2005, Vol 16, Num 1, pp 97-99, issn 0958-5176, 3 p.Article

Didactical structures as an outcome of research on teaching-learning sequences? = Les structures didactiques en tant que résultats de recherche sur les séquences enseignement-apprentissageLIJNSE, Piet; KLAASSEN, Kees.International journal of science education. 2004, Vol 26, Num 5, pp 537-554, issn 0950-0693, 18 p.Article

Visual salience-guided mesh decompositionLIN, Hsueh-Yi Sean; LIAO, Hong-Yuan Mark; LIN, Ja-Chen et al.IEEE Workshop on Multimedia Signal Processing. 2004, pp 331-334, isbn 0-7803-8578-0, 1Vol, 4 p.Conference Paper

How some college students represent their understandings of the nature of scientific theories = Comment certains élèves représentent leur compréhension de la nature des théories scientifiquesDAGHER, Zoubeida R; BRICKHOUSE, Nancy W; SHIPMAN, Harry et al.International journal of science education. 2004, Vol 26, Num 6, pp 735-755, issn 0950-0693, 21 p.Article

Poursuivre l'enseignement de la lecture : Réussir ses apprentissages à l'école et au collège = To keep teaching readingGOIGOUX, Roland.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 25, pp 113-118, issn 1957-0341, 6 p.Article

Applying activity theory to computer-supported collaborative learning and work-based activities in corporate settings = Appliquer la théorie de l'activité à l'apprentissage collaboratif par ordinateur et aux activités menées en milieu professionnelCOILIS, Betty; MARGARYAN, Anoush.Educational technology research and development. 2004, Vol 52, Num 4, pp 38-52, issn 1042-1629, 15 p.Article

Different goals, similar practices: Making sense of the mathematics and literacy instruction in a standards-based mathematics classroom = Objectifs différents, pratiques similaires : comprendre l'enseignement des mathématiques et l'alphabétisation dans une classe de mathématiquesDRAPER, Roni Jo; SIEBERT, Daniel.American educational research journal. 2004, Vol 41, Num 4, pp 927-962, issn 0002-8312, 36 p.Article

Caracteristicas estructurales del texto narrativo, escrito por alumnos con dificultades en el aprendizaje = Structural characteristics of narrative texts written by students with learning difficulties = Caractéristiques culturelles des textes narratifs écrits par les étudiants ayant des troubles de l'apprentissageMATA, Francisco Salvador.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 2004, Num 198-99, pp 285-305, issn 0210-9581, 21 p.Article

La médiation : une relation nouvelle dans l'action éducative : Formation des salariés : quels choix pédagogiques aujourd'hui ? = Mediation: a new relationship in educative action : Staff's training: how to choose training methods, nowadays?BARTH, Britt-Mari.Actualité de la formation permanente (Paris-la-Défense). 2004, Num 191, pp 45-48, issn 0397-331X, 4 p., 73 [5 p.]Article

  • Page / 50